Pánev s odnímatelným držadlem BergHoff Virgo - recenze

Jak možná víte, jsem vášnivým kuchařem, miluji velké hostiny a vaření jako takové. Už před hodně dlouhou dobou jsem dospěl k názoru, že k takové kratochvíli člověk potřebuje především kuchyňské nádobí prvotřídní kvality, které vydrží časté vaření a které nepředstavuje velký problém umývat. Řekl jsem přece, že miluji vaření, o umývání nebyla řeč!

Upozornění - keramickou pánev BergHoff Virgo White jsem obdržel z internetového obchodu Homeware.cz na vyzkoušení zcela zdarma. Bez ohledu na to ale doporučuji pouze výrobky, které jsem sám vyzkoušel a o kterých pevně věřím, že budou prospěšné jakémukoliv čtenáři mého blogu.
Hlavním důvodem, proč vařím často a rád pro svoji rodinu je, aby se stravovala zdravě a rodinný rozpočet aby se přitom udřžel v rozumných mezích. Mít možnost péct a smažit na vysoce kvalitní keramické pánvi, která byla vyrobena bez použití nebezpečných chemikálií a toxinů je velkým plus a ve svém plánu přispět svým vařením ke zdraví své rodiny je to dalším krokem, se kterým už příště nebudu váhat. Když jsem dostal možnost psát recenzi na novou keramickou pánev BergHoff Virgo, nemohl jsem se dočkat, až ji pořádně vyzkouším.

V čem jsou keramické pánve tak jiné?

Vícevrstvý keramický nástřik je jednou z více možností, jak dosáhnout nepřilnavého povrchu kuchyňského nádobí. Mnohem častější a obvyklejší je použití vrstvy Teflonu nebo látek na podobné bázi - pozor, na název Teflon má právo pouze jeho výrobce, firma Tefal. Všechny ostatní povrchy na bázi PTFE (PolyTetraFluorEtylen) jsou více nebo méně zdařilé napodobeniny. PTFE je syntetickou látkou s vlastnostmi podobnými vosku a proto je jeho použitím dosaženo velmi dobrého nepřilnavého povrchu. Problém však nastává v okamžiku, kdy pánev s PTFE přepálíte. Nejen že můžete nepřilnavému povrchu dát sbohem, ale zároveň uvolníte do vzduchu jedovaté látky, které sice nezabíjí, ale dobré pro život rozhodně nejsou. K tomu je potřeba připočítat, že PTFE se vyrábí s použitím látky PFOA, která je na seznamech EPA uvedena jako persistentní polutant, který zůstává v životním prostředí po mnoho generací. Keramické pánve se vyrábějí z ekologicky bezproblémových látek a jejich případné zničení při opravdu nešetrném přepálení (což se Vám ani za život nemusí povést) neprovází žádný únik těkavých látek. Keramické pánve však podobně jako "teflonové" umožňují pečení a smažení s minimem oleje nebo zcela bez něj. Jádro keramických pánví je vyrobeno z hliníkové slitiny, která proti nerezi a dalším kovům perfektně vede teplo. Díky tomu je prohřátí pečící plochy keramické pánve pokaždé dokonale rovnoměrné a tomu odpovídají i výsledky Vašeho kuchtění.

keramická pánev Virgo

Keramická pánev Virgo, nebo lépe řečeno hliníková pánev s vnitřním povrchem z nepřilnavé keramiky. Všimněte si, že pánev Virgo usnadňuje odlévání vody nebo šťávy malou nálevkou, která zároveň díky perforaci plechového lemu skleněné poklice slouží pro odvod páry. Stejná nálevka je i na druhé straně a tak je keramická pánev pohodlná pro praváky i leváky. Zvláštní madlo umožňuje na jedno chycení odstavit poklici do malého žlábku na rukojeti (vlevo), díky čemuž nemusíte horkou poklici stavět někde na stůl a dávat pozor, aby vám z ní voda nezamokřila všechno okolo.

Moje recenze na keramickou pánev Virgo

Tato pánev je upřímně nejlepší pánví, kteoru jsem kdy držel v ruce. Splňuje všechno, co od ní člověk očekává, a z přípravy potravin dělá doslova hru. Smažení i pečení probíhá na lžičce oleje nebo i zcela bez oleje a nezaznamenáte jediné přichycení nebo připečení k povrchu pánve. Umývání je potom dílem vteřin - stačí setřít vlhkou hubkou, nebo i papírovým ručníkem. Pro textování keramické pánve jsem si zvolil vaječnou omeletu, kuře, rybu a burger. Všechno, co jsem takto upekl a usmažil chutnalo famózně. Rozhodl jsem se nechat trochu omáčky na pánvi přes noc zaschnout. Další ráno jsem ji z pánve umyl stejně snadno, jak bych to udělal těsně po vaření, čili bez jakékoliv námahy. Vůbec nebylo potřeba keramickou pánev nechat odmočit. To musím pořídit mámě!
Aby toho nebylo málo, moderní keramická pánev BergHoff Virgo je při tloušťce svých stěn neuvěřitelně lehká a snadno se s ní manipuluje. Hodně to ulehčuje ergonomické madlo, které zůstává i během dlouhého smažení naprosto studené. Vizuálně rozhodně pánev nezaostává za svými funkčními vlastnostmi - musím říct, že je docela pěkná. Zejména jsem ocenil nálevku, která je zrcadlově na obou stranách pánve, takže i pro leváky. Jestli mě něco vždycky iritovalo, tak to bylo odlévání omáčky z pánve, kdy se omáčka skoro pokaždé dostala po stěně na její spodní plochu. Poklička keramické pánve Virgo obsahuje nenápadný výstupek, který ovšem posouvá celou sestavu někam do říše snů. Umožňuje totiž odstavit horkou a mokrou poklici svisle přímo do držadla, takže nejen že pro ni nemusíte hledat místo vedle sporáku, ale voda vysrážená na ní steče opět do pánve.

Žádné komentáře:

Okomentovat